ANASAYFA

KAYNAKÇA

1- Kur’ân-ı Kerim.

2- Nehc’ul- Belağa.

3- Tefsir-u Kebir-i Mefatih’ul- Gayb - Fahr-u Razi.

4- Tefsir-u Keşşaf - Carullah Zemahşeri.

5- Tefsir-u Envar’it-Tenzil - Kadı Beyzavi.

6- Tefsir-u İtkan - Suyuti.

7- Tefsir-u Durr’ul- Mansur - Suyuti.

8- Tefsir-u Nizamuddin Nişaburi.

9- Tefsir-u Rumuz’ul- Kunuz – İmam Abdurrezzak.

10- Tefsir-u Kebir - Muhammed bin Cerir Taberi.

11- Tefsir-u Keşf’ul- Beyan - İmam Ahmed Sa’lebi.

12- Tefsir-u Garaib’il- Kur’ân - Fazıl Nişaburi.

13- Tefsir-u Esbab’in- Nuzul - Vahidi.

14- Tefsir-u Nuzul’il- Kur’ân - Hafız Ebu Naim İsfahani.

15- Tefsir-u Şevahid’it- Tenzil - Hakim Ebu Kasım Haskani.

16- Tefsir-u Tebsire – Kevaşi.

17- Tefsir-u Ma Nezele Min’el- Kur’ân fi Ali- Ebu Bekir Şirazi.

18- Tefsir-u Ruh’il Meani - Seyyid Şehabuddin Alusi.

19- Tefsir-u Feth’ul- Kadir - Kadı Şevkani.

20- İsbat’ul- Vasiyye - Ali bin Hüseyin Mes’udi.

21- El-İmamet Ve’s- Siyase – İbn-i Kuteybe.

22- Usd’ul- Gabe - İbn-i Esir Cizri.

23- İstiab - Hafız İbn-i Abdulbirr Kurtubi.

24- İhya’ul- Ulum - İmam Gazali.

25- Emali - Hafız Ebu Abdullah.

26- Erbain - Seyyid Cemaluddin Şirazi.

27- Evset - Taberani.

28- İtikadat - Muhammed bin Mümin Şirazi.

29- Esn’el- Metalib - Muhammed Hut Beyruti.

30- İs’af’ur- Rağibin - Muhammed Ali Sabban Mısri.

31- İbtal’ul- Batıl - Kadı Ruzbehan Şirazi.

32- İhya’ul- Meyyit bi-Fezail-i Ehl-i Beyt - Celaluddin Suyuti.

33- Erbain-i Tival - Muhaddis-i Şam.

34- Ahbar’uz- Zeman - Mes’udi.

35- İzalet’ul- Hıfa - Suyuti.

36- Evset - Mes’udi.

37- İrşad’us- Sari - Şehabuddin Kastalani.

38- Elifba - Ebu’l- Haccac Endülüsi.

39- Esn’el- Metalib - Muhammed bin Muhammed Cizri.

40- İsabe - İbn-i Hacer Askalani.

41- Ahadis’ul- Mutevatire - Mukbili.

42- Buğyet’ul- Vu’az fi Tabakat’il- Luğeviyyin –Suyuti.

43- Bahr’ul- Esanid - Hafız Ebu Muhammed Semerkandi.

44- Tarih’ul- Medine – Allame Semhudi.

45- Tarih’ul- Hulefa – Celaluddin Suyuti.

46- Tarih-u Bağdad – Ebu Bekir Hatip Bağdadi.

47- Tarih’ul- Umem ve’l- Muluk – Taberi.

48- Tarih-u Kebir – İbn-i Kesir Dimaşki.

49- Tarih-i İbn-i Haldun.

50- Tarih-i İbn-i Hallakan.

51- Tarih-i Ya’kubi.

52- Tarih-i A’sam Kufi.

53- Tarih-i Nigeristan.

54- Tarih-i Belazuri.

55- Tarih-i Vakidi.

56- Tarih-i Hafız Ebru.

57- Tarih-i Ravzat’us- Sefa - Muhammed Havendşah.

58- Tarih-i Ebu’l-Fida.

59- Tarih-i İbn-i Merduye.

60- Kamil’ut- Tarih - İbn-i Esir.

61- Tarih-i İmam Yafi’ Yemeni

62- Telhis’ul- Mustedrek - Zehebi

63- Tezkiret’ul- Mevzuat – Mukaddesi

64- Tehzib’ut- Tehzib - İbn-i Hacer Askalani

65- Tehzib’ul- Esma ve’l- Lügat – Nevevi

66- Te’vil-u Muhtelef’il- Hadis - İbn-i Kuteybe Dineveri.

67- Tevzih’ud- Delail Ala Tercih’il- Fezail – Şehabuddin

68- Tezkiret’ul- Havass’il- Ümme... – İbn-i Cevzi.

69- Tezkiret’ul- Huffaz – Zehebi.

70- Cevahir’ul- Muzie Fi Tabakat’il- Hanefiyye – Abdulkadir.

71- Cem’un- Beyn’es- Sahihayn – Hamidi.

72- Cem’un Beyn’es- Sıhah’is- Sitte – Abdi.

73- Cami’ul- Usul – İbn-i Esir Cizri.

74- Cami’us- Sağir ve Cem’ul- Cevami’ – Suyuti.

75- Cevahir’ul- Akdeyn – Nuruddin Semhudi.

76- Hilyet’ul- Evliya – Hafız Ebu Naim İsfahani.

77- Hayat’ul- Hayavan – Demîri.

78- Hasais’ul- Alevi – İmam Nesai.

79- Hasais’ul- Aleviyye – Ebu’l- Fath Netanzi.

80- Hasais’ul- Kubra – Suyuti.

81- Hutat – Makrizi.

82- Durr’ul- Munazzam – İbn-i Talha Halebi.

83- Delail’ul- Nübüvve – Hafız Ebu Bekir Beyhaki.

84- Zehirat’un- Mead – Abdulkadir Uceyli.

85- Zehair’ul- Ukba – İmam’ul- Harem Taberi.

86- Risalet’ul- Ezhar... – Suyuti.

87- Riyaz’un- Nazire – Muhibuddin Taberi.

88- Riyaz’un- Nazire – Zehebi.

89- Ravzat’ul- Menazir... – Zemahşeri.

90- Zad’ul- Mead fi Hedy-i Hayr’il- İbad – İbn’ul- Kayyim.

91- Ez-Ziyne – Ebu Hatem Razi.

92- Zeyn’ul- Feta Şerh-u Suret-i Hel Eta.

93- Sünen ve Delail – Beyhaki.

94- Sünen-i İbn-i Mace.

95- Sefer’us- Saadat – Firuzabadi.

96- Siret’ul- Halebiyye – Ali bin Burhanuddin Şafii.

97- Sırr’ul- Alemin – İmam Gazali.

98- Siret’un- Nebeviyye – İbn-i Hişam.

99- Subul’ul- Hüda ve’r- Reşad – Muhammed bin Yusuf Şami.

100- Sirac’ul- Munir – Şerh-i Cami’us-Sağir.

101-Şerh-u Nehc’ul- Belağa – İbn-i Ebi’l- Hadid .

102-Şerh-u Divan – Mibudi.

103-Şeref’un- Nebi – Harkuşi.

104-Şerh-u Akaid-i Nesefi – Molla Sa’d Taftazani.

105-Şerh’ut- Tecrid – Mevla Ali Kuşçu.

106- Şerh-u Sahih-i Buhari – Kirmani.

107- Şerh-u Sahih-i Müslim – Nevevi.

108- Şerh’uş- Şifa – Kadı İyaz.

109- Şerh’ul- Mekasid – Fazıl Taftazani.

110- Şerh’ul- Mevakıf – Seyyid Ali Şerif Curcani.

111- Şerh’ud- Daire – Salahuddin .

112- Şifa’us- Sudur – İbn-i Seb’ Mağribi.

113- Şeref’ul- Mustafa – Hafız Ebu Said.

114- Şeref’ul- Muebbed – Şeyh Yusuf Nebhani Beyruti.

115- Sahih-i Buhari.

116- Sahih-i Müslim.

117- Sahih-i Tirmizi.

118- Sahih-i Ebi Davud.

119- Sahih-i İbn-i Ukde.

120- Savaik-u Muhrika – İbn-i Hacer Mekki.

121- Tabakat – Muhammed bin Sa’d.

122- Tabakat’ul- Kebir –Vakidi.

123- Turuk’ul- Hikemiyye – İbn-i Kayyım Cevziye.

124- Tabakat’ul- Meşayih – Ebu Abdurrahman Selmi.

125- Ikd’ul- Ferid – İbn-i Abdurabbih.

126- Urvet’ul- Vuska – Alauddevle.

127- Umdet’ul- Kari - Bedruddin Hanefi.

128- El-Gadir – Hafız Ebu Hatem Razi.

129- Fusul’ul- Muhimme – İbn-i Sabbağ Maliki.

130- Feraid’us- Simtayn – Şeyh’ul- İslâm Himvini.

131- El-Fasl Fi’l- milel ve’n- Nihal - İbn-i Hazm Endülüsi.

132- Feth’ul- Bari - İbn-i Hacer Askalani.

133- Firkat’un- Naciye – Kuteyfi.

134- Fasl’ul- Hitab – Hace Parsa.

135- Firdevs’ul- Ahbar – İbn-i Şiruye.

136- Feyz’ul- Kadir –Abdurrauf el-Menavi.

137- Fezail’ul- İtret’it- Tahire - Ebu’s- Saadat.

138- Fevaid’ul- Mecmua fi’l- Ehadis’il- Mevdua – Şevkani.

139- Kurret’ul- Ayneyn – Celaluddin Suyuti.

140- Kamus’ul- Lügat – Firuzabadi.

141- Kenz’ul- Ummal – Muhammed bin Cerir Taberi.

142- Kenz’ud- Dekaik – Menavi Mısri.

143- Kenz’ul- Ummal – Mevla Ali Muttaki Hindi.

144- Kenz’ul- Berahin - Hufri

145- Kifayet’ut- Talib – Muhammed Genci Şafii

146- Keşf’ul- Ğuyub – Kutbuddin Şirazi.

147- Keşf’ul- Ğumme – Kadı Ruzbahan.

148- Kevkeb-u Munir Şerh-u Cami’is- Sağir - Alkami.

149- Kitab’ul- İmta’ fi Ahkam’is- Sima’ – İbn-i Sa’leb Şafii.

150- Kitab’ud- Diraye fi Hadis’il- Velaye – Ebu Said Secistani.

151- Kitab’ul- Gurer – İbn-i Hizane.

152- Kitab’ul- Umm – Muhammed bin İdris Şafii.

153- Kitab’ul- İslâm fi’l- Amm-i ve’l- Abâ-i Seyyid’il- Enam - Allame Seyyid Muhammed bin Seyyid Rasul Berzenci.

154- Kitab’ul- Mevakıf – İbn-i Siman.

155- Kitab’ul- İthaf bi-Hubb’il- Eşraf – Şebravi Şafii.

156- Kitab’ul- Velaye – İbn-i Ukde Hafızi.

157- Leal’il- Mesnua fi’l- Ehadis’il- Mevzua – Suyuti.

158- Lisan’ul- Mizan – İbn-i Hacer Askalani

159- Meveddet’ul- Kurba – Mir Seyyid Ali Hemedani.

160- Metalib’us- Süul – Muhammed bin Talha Şafii.

161- Müsned – İmam Ahmed bin Hanbel.

162- Müstedrek – Hakim Ebu Abdullah Nişaburi.

163- Milel ve’n- Nihel – Şehristani.

164- Menakıb – Hatip Harezmi.

165- Menakıb - İbn-i Meğazili Şafii.

166- Müruc’uz- Zeheb - Mes’udi.

167- Mevakıf - Kadı Abdurrahman İyci Şafii.

168- Mirkat Fi Şerh-i Mişkat - Molla Ali Kari Herevi.

169- Mealim’ul- İtret’un- Nebeviyye - Hafız Abdulaziz.

170- Miftah’un- Neca - Şeyh Muhammed Bedehşani.

171- Mu’cem’ul- Buldan –Yakut Himvi.

172- El-Mecalis - Nasr bin Muhammed Semerkandi.

173- Mesabiyh’us- Sünne – Huseyn bin Mes’ud Beğevi.

174- El-Mevzuat – Ebu’l- Ferec bin Cevzi.

175- Merec’ul- Bahreyn – Ebu’l- Ferec İsfahani.

176- Mucem’ul- Kebir – Süleyman bin Ahmed Taberani.

177- Muntazam – İbn-i Cevzi.

178- El-Menh’ul- Milkiyye – İbn-i Hacer.

179- Menhul’un Fi -İlm’il-Usul – Ebu Hamid Gazali.

180- Minhac’ul- Usul – Kadı Beyzavi.

181- Minhac’us- Sünne – İbn-i Teymiye.

182- Mizan’ul- İ’tidal – Zehebi.

183- Marifet’us- Sahabe – Hafız Ebu Naim İsfahani

184- Maktel’ul- Huseyn – Hatip Harezmi.

185- Mecme’uz- Zevaid – Hafız Ali Haysemi.

186- Tefsir-i Ali bin İbrahim Kummi.

187- Usul-i Kafi – Muhammed bin Yakub Kuleyni.

188- Uyun-u Ahbar’ir- Rıza – Saduk İbn-i Babeveyh Kummi.

189- Bahr’ul- Ensab –Seyyid Muhammed Amiduddin Necefi.

190- Misbah’ul- Muteheccid – Şeyh Tusi.

191- İhticac - Ahmed bin Ali Tabersi.

192- Mekasıd’ul- Hasene – Şemsuddin Sehavi.

193- Muhazarat-u Tarih’il- Umem’il- İslâmiyye – Şeyh Hazari.

194- Nihayet’ul- Lügat – İbn-i Esir.

195- Nuket’uş- Şerife – Şafii.

196- Mesalib’us- Sahabe – Haşim bin Muhammed Saib Kelbi.

197- Nezhet’ul- Ervah – Seyyid Sadruddin Herevi Fevzi.

198- Nur’ul- Ebsar – Seyyid Mü’min Şeblenci.

199- Nakd’us- Sahih – Firuzabadi.

200- Nakz’ul- Osmaniyye – İmam Ebu Cafer İskafi.

201- En-Nur’u ve’l- Burhan – Ebu’l- Kasım bin Sabbağ.

202- Vafi bi’l-Vefeyat– Salahuddin Safdi.

203- Hidayet’ul- Murtab – Hacı Ahmed Efendi.

204- Hidayet’us- Suada – Şahabuddin Devletabadi.

205- Hidaye – Burhanuddin Hanefi.

206- Umdet’ut- Talib fi Ensab-i Âl-i Ebi Talib.

207- Mecma’ul- Bahreyn – Şeyh Fahruddin Tureyhi.

208- Tarih-u Habib’us- Siyer – Giyasuddin Handemir.

209- Sefaretname-i Harezm – Hidayet.

210- Tarih-u Revzat’is- Safa - Rıza Kulihan .

211- Tarih-u Asar’il- Acem – Fursetuddevle Şirazi.

212- 19. Yüzyıl Fransa Dairet’ul- Mearıf’i.

213- El-Abtal- Mister İngiliz Karleyl.

214- Divdan Lanator – Fransız Kamil Flamaryon

215- Hezar Hezar – Şirazi

216- Temeddun’ul- Arap- Fransız Dr. Gustavlibon.

217- Siyaset’ul- Huseyniyye – Fransız Dr. Jozef.

218- Merg ve Esrar – Flamaryon.

 

[1] - Son kesin karar veya hak ve batılı ayıran söz veyahut evliyaya mahsus olan insan veya hayvanların dilini bilme ilmi.

[2] - Hz. Ali (a.s) sahip olduğu bu İlahi ilmiyle kendisinden sonra bazılarının Muhammet bin Hanefiyye’nin imametine inanacaklarını birliyordu. İşte bu yüzden bu vesileyle onun imamete layık olmadığını göstermek istemişti. Zira imamet makamına sahip olsaydı, o Cifr-i Camia kitabının şifrelerini bilebilirdi.

[3] - Bundan maksat, İbn-i Ebil Hadid’in Nehc’ul- Belağa Şerhi c. 1 s. 335’de dediği gibi Muaviye’dir. Zira Muaviye tarihte çok yemekle meşhurdur. Zemahşeri’nin Rebi’ul- Ebrar’da dediği gibi günde yedi defa yemek yiyordu. Yedikten sonra da kölesine şöyle sesleniyordu: “Ey köle, gel bu sofrayı kaldır, Allah-u Teala’ya andolsun yemekten yoruldum ama doymadım. Muaviye’nin açlığı Araplar arasında Darb-ı Mesel haline geldi. Şairlerden biri çok yiyen arkadaşını kınarken şöyle diyordu:

Benim arkadaşım karnı Haviye’dir.

Bağırsaklarında duran Muaviye’dir.

[4] - Bazılarına göre Zu’s- Sediyyeh “küçük ellerin sahibi” manasınadır. Zira “Sedy” el manasınadır ve sonundaki “he” edatı küçük olmanın alametidir. Yani haricilerin reisi Tezmele iki küçük ele sahipti. Dolayısıyla Zu’s- Sediyye onun lakabı olmuştur. Lügat alimlerine göre ise “Sedy” meme demektir. Haricilerin Reisi Hakkus bin Zuheyr’in büyük memeleri vardı. Bu yüzden Zu’s- Sediyye diye adlandırılmıştır.

[5] - Nisa/59.

[6] - Vakıa/10.

[7] - Nisa/59.

[8] - Maide/55.

[9] - Tevbe/16.

[10] - Şura/23.