GADİR SİTESİ
Hz. Ali (aleyhisselam)'nin 8
Büyük Peygamberden Üstün Olduğunu İspat Eden İki Rivayet
Birinci rivayeti kendim tercüme
ettim ve kaynaklarını araştırarak onlarca kaynak buldum. Rivayete
geçmeden önce hadisle ilgili açıklama gereği duydum. Muhtemelen bu
hadisi ilk defa duyanlar olacaktır, Hz. Ali (as)'nin, Peygamberlerden
üstün olduğuna dair bu hadisi duyanların
şaşıracağı kesindir ki-akla gelen ilk soru, Hz. Ali,
Peygamber olmamasına rağmen, Peygamberlerden nasıl üstün oluyor,
şunu belirteyim ki, Hz. Ali (as), derece, yani rütbe olarak Peygamberler
derecesinde değildir, ama makam olarak, fazilet ve üstünlük olarak, son
peygamberin, veziri, vasisi, varisi ve hak halifesi olması ve Allah'ın
özel olarak, Ehl-i Beyt'e bahşetmiş olduğu semavi üstünlük
gerekçesiyle, önceki peygamberlerden üstündür, önceki peygamberlerin
yapmadığı bir sürü mucizeleri yapmıştır, mesela,
önceki peygamberlerin yapmadığı, Güneş'i çevirme, Ay'ı
bölme, yeri yarma, ölüleri diriltme, yeri katlama ve gösterdiği yüzlerce
mucizeyi önceki peygamberler göstermemiştir, yine önceki peygamberlerin
göstermediği gaypten haber verme olayını, Hz. Ali
göstermiştir, sonuç olarak, Hz. Ali (as)'nin bazı özellikleri ve
nurani makamı, önceki peygamberlerden üstündür, bu
anlattığımı bu hadisi okuyunca daha iyi
anlayacaksınız. Selametle.
----
Birinci
rivayet: Tercüme ve Kaynaklar Metin
Zeyfa
1- Şazan bin Cibril
el-Kummi "el-Fedail" kitabında diyor ki:
Emin,
güvenilir ravilerden rivayet edilir. Hurre bint Halimet es-Sadiyye,
Haccac bin Yusuf es-Sakfiye gelip karşısında
durduğunda Haccac ona sorar:
Sen Hurre bint Halimet es-Sadiyye misin?
Hurre:
Mümin olmayan birinden bir feraset (*) ! diye karşılık verir.
Haccac ona dedi ki: Allah seni
gönderdi. Senin için İmam Aliyi Ebu Bekir, Ömer ve Osmandan daha üstün
tuttuğun, söylendi.
Hurre dedi ki: Onu, yalnız
bu üçüne üstün tuttuğumu söyleyen yalan söylemiştir.
Haccac sordu: Başka kimlere
üstün tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Ademe, Nuha,
Luta, İbrahime, Musaya, Davuta, Süleymana ve İsa bin Meryeme
(Allahın selamı onlara olsun) üstün tutuyorum.
Haccac dedi ki: Vay haline! Sen
onu hem sahabelere üstün tutuyorsun, hem de onlara ek olarak Ulul Azm (şanı
büyük) peygamberlerden 8 peygamberi katıyorsun. Bana dediklerinin
açıklamasını yapmazsan senin boynunu vururum.
Hurre dedi ki: Onu peygamberlere
üstün tutan ben değilim. Allah (cc) Kuranda onu o peygamberlere üstün
kılmıştır: Allahu Azze ve Celle Adem (as) hakkında
buyuruyor ki: Adem Rabbine karşı asi oldu (Ta Ha 121. Ayet). İmam Ali hakkında ise buyurdu ki: İşte
bu, sizin bir mükâfatınızdı, çalışmanız mükâfat
ile karşılandı.
(İnsan 22. Ayet).
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın. Peki onu Nuh ve Lut (as)a karşı hangi dayanakla
üstün tutuyorsun? Hurre dedi ki: Allahu Teala onu onlara üstün
kılmıştır: Allah buyuruyor ki: Allah, inkâr edenlere,
Nuh'un karısı ile Lut'un karısını misal verdi. Bu
ikisi, kullarımızdan iki salih kulun (nikahı) altında
idiler, onlara hıyanet ettiler. (Kocaları,) Allah'tan hiçbir
şeyi onlardan savamadı. (Onlara): "Haydi girenlerle birlikte siz
de ateşe girin!" denildi. (Tahrim 10. Ayet). Melakı
Sidretül müntehanın altında olan Ali Bin Ebi Talibin eşi ise,
Allah onun rızasına rıza ve onun gazabına gazap
gösterdiği, Muhammed (sa)in kızı, Fatıma ez-Zehra (sa)dır.
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın. Peki onu peygamberlerin babası ve Allahın dostu İbrahim (as)e hangi
dayanakla üstün tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Allah Teâlâ onu bu ayetiyle üstün
kılmıştır: Hani İbrahim de şöyle
yakarmıştı: Rabbim, bana ölüleri nasıl dirilttiğini
göster? İnanmadın mı? diye sordu. İnandım, dedi,
ancak kalbimin tatmin olması için" (Bakara 260. Ayet). Mevlam
Emirül Müminin (Hz. Ali), Müslümanlardan hiç kimsenin ihtilaf etmediği
bir söz söylemiştir:
Şayet örtü kalkarsa benim (içinde
şüphe olmayan) bilgim artmaz.(1) Bu sözü de ne ondan öncekiler ve
ne de sonrakilerden hiç kimse söylememiştir.
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın, Peki onu Kelimullah Musa (as) ile ne ile üstün
tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Allahu Teala Musa
(as) hakkında buyuruyor ki: Şehirde
korku içinde, (etrafı) gözetleyerek geceledi. (Kasas 18. Ayet). Ali bin Ebi Talib (as) ise hiç korkmadan
Resulullah (saa)ın yatağına yattı. Bunun üzerine Allah da
onun hakkında şu ayeti indirdi:
İnsanlardan öyleleri var ki, Allahın rızası için
kendi nefsini satarlar. (Bakara 207. Ayet).
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın, Peki onu Davut (as)a ve Süleyman (as)a karşı
ne ile üstün tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Allahu Teâlâ onu,
o ikisine üstün kıldı. Allahu Teala buyuruyor ki: Ey Davud!
Gerçekten biz seni yeryüzünde bir halife yaptık. Artık insanlar
arasında hak ile hüküm ver. Keyfe, arzuya uyma ki, seni Allah yolundan
saptırmasın. (Sad 26. Ayet). Haccac sordu: Onun hükmü ne üzere
idi?
Hurre cevapladı: İki
şahıs hakkında idi; Birisinin üzüm bağı, ötekinin de
koyunları vardı. Koyunlar üzüm
bağını otladı. Şahıslar da Davut (as)a gelip
onlar hakkında hüküm vermesini istediler. Davut (as) şöyle hüküm verdi: Koyunlar
satılsın ve parası ile bağ eski durumuna getirilsin.
Oğlu Süleyman (as) araya girip der ki: Hayır baba, zarar
koyunların sütünden ve yününden karşılansın. Allah Teâlâ da
buyurdu ki: Onu Süleymana kavrattık (Enbiya 79. Ayet).
Mevlamız Emirül Müminin Ali
(as) de buyurdu ki: Bana Arşın üstünden, arşın
altından sorunuz. (2) Beni
kaybetmeden bana sorunuz.(3) O, Hayberin fethedildiği günde
Resulullah (saa)ın yanına geldiğinde Resulullah (saa)
hazır olanlara buyurdu ki: Sizin en üstününüz, en bilgininiz ve en iyi
hüküm vereniniz Alidir.(4)
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın, Peki onu Süleyman (as)a karşı ne ile üstün
tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Allahu Teala onu,
Allahın bu buyruğu ile ona karşı üstün tuttu: Süleyman:
Ey Rabbim! Beni bağışla ve bana öyle bir mülk ihsan et ki,
ardımdan hiç kimseye yaraşmasın. (Sad 35. Ayet)
Mevlamız Emirül Müminin Ali
(as) de buyurdu ki: Ey dünya seni üç kere boşadım. Benim sana
ihtiyacım yoktur.(5) Bunun
üzerine Allahu Teala şu ayeti indirdi: İşte âhiret yurdu!
Biz onu, yeryüzünde üstünlük taslamayanlarla bozgunculuk peşinde
koşmayanlara veririz. (Kasas 83. Ayet)
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın, Peki onu İsa bin Meryem (as)e karşı hangi
dayanakla üstün tutuyorsun?
Hurre dedi ki: Allahu Teala onu,
Allahın bu buyruğu ile ona karşı üstün tuttu: Allah
şunu söyledi: "Ey Meryem oğlu İsa! Allah'ın
yanında beni ve annemi de iki tanrı olarak kabul edin diye insanlara
sen mi söyledin?" İsa dedi: "Hâşâ! Seni tespih ederim.
Hakkım olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir.
Eğer onu söylemişsem sen onu elbette bilirsin. Sen benim içimde
olanı bilirsin ama ben senin zatında olanı bilmem. Çünkü sen,
evet sen, gaybları çok iyi bilensin!"
"Onlara, senin bana emrettiğin şu sözden başka bir şey
söylemedim: 'Benim Rabbim ve sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin.'
(Maide 116-117. Ayetler).
İsa (as), onların
hükmünü Kıyamet gününe kadar geciktirdi. Ali bin Ebi Talib (as) ise
Nehrivan ehli Hururilerin (Hariciler) onunla ilgili iddia ettiklerini ortaya
koyunca, onlarla savaştı ve onların hükümlerini geciktirmedi.
Başka kimse için sayılmayan faziletleri bunlardır.
Haccac dedi ki: Ey Hurre, iyi
açıkladın, cevabından iyi çıktın. Açıklamayı
cevaplayamasaydın, olan olacaktı.
Sonra onu ödüllendirdi, ona güzel ikramda bulundu ve onu güzel bir
şekilde serbest bıraktı.
Allah, Hurreye rahmet etsin.
Kaynaklar:
1.
Şazan bin Cibril el-Kummi el-Fedâil S.136-138
2.
El-Meclisi Biharül Envar C.46, S.134-137, H.25
3.
Ahmet er-Rehmâni el-Hemedâni el-İmâm Ali
S.326-330
4.
Şeyh Abdullah el-Behrâni el-Asfahâni "Müstedrek
Avâlim'ul Ulûm vel-Meârif vel-Ahvâl" C.18, S.186-190
5.
Nimetullah el-Cezairi El-Envâr en-Numaniyye C.1, S.26-27
6.
Nimetullah el-Cezâiri "Riyâd'ül Ebrâr Fî
Menâkıb-ıl Eimmet'il Athâr" C.2, S.63-65
7.
El-Hâc Hüseyn eş-Şâkiri Min Siret
el-İmam Ali Aleyhisselam S.96-100 H.1420 1. Bas.
8.
El-Kâdi Nurullah el-Meraşi Şerh-i
İhkâkul Hak C.5, S.47-49
9.
El-Ahmedi el-Meyânici Mevâkıf eş-Şia
C.1, S.88-90 H.1416 1.Baskı.
10.
Eş-Şeyh Abdullah el-Hasan el-Munazarat fil İmâme
S.125-129
11.
Yunus Ramadan Buğyetüt Talib fi Marifeti
Aliyyibni Ebi Talib s.475-477 Beyrut Bas.
12. Et-Tebrizi el-Ansari
el-Lematül Beyda Fi Şerh-i Hutbetüz Zehra S.220-218 H.1418 1. Bas. Kum Bas.
13.
Şeyh Muhammed Taki et-Tüsteri "Kâmus
er-Ricâl" C.12, S.227-229
14.
Said Ebu Meaş "Eimmetünê Aleyhimüsselam İbâd'ür Rahmân" C.1, S.285-288
15.
Said Ebu Meaş "El-Erbaîn Fî Hubbi Emir'ül Müminîn" C.1, S.40-43
16.
Muhammed el-Hassun "Alâm'ün Nisâ'ül Müminât" S.336-339
17.
Er-Revda
fil-Mucizât vel-Fedâil S.161-162
18.
Eş-Şeyh Cemalettin Muhammed bin Ahmet
El-Hanefi el-Mûsuli Dürr Bahrül Menakıb (Ö.680)
19.
Şeyh Zebihullah el-Zebiyhâti "Reyâhin
eş-Şerîa" C.4, S.144-147 farsça
Dipnotlar:
(*) Feraset: sezi, öngörü, içine doğma TDK. Sözlüğü. Arapça da
firase şeklinde okunur.
(1) Menakıb-ı Hüvarezmi S.375, H.395 / el-Kunduzi Yenabiül Mevedde S.65 /
İbni Ebil Hadit Şerh-i Nehcül Belağa C.7, S.253...
(2) el-Müttaki el-Hindi Kenz ul Ummal C.13, S.165
(3) Nehcül Belağa S.280, Hutbe: 189 / Ebu Naim Hilyetül Evliya C.1, S.65 /
el-Müttaki el-Hindi Kenz ul Ummal C.13, S.165
(4) et-Tüsteri Şerh-i İhkakul
Hak C.5, S.48 / Şazan bin Cibril el-Kummî el-Fedail S.138 / Şeyh Abdullah
el-Behrâni "Avalimul Ulum"
C.18, S.189
(5) Nehcül Belağa Subhi
es-Salih S.480, Hutbe 77 / İbni
Ebil Hadit Şerhi Nehcül Belağa C.18, S.224 / eş-Şerif er-Radıy Hasais
el-Eimme S.70 / Seyyid Haşim el-Behrani Hilyetül Ebrar C.2, S.212...
(شاذان
بن جبريل
القمي في
الفضائل ص 122
طبع بمبئ ،
سنة 1343 ه / أحمد
الرحماني
الهمداني في
الإمام علي ص
326-330 / الحاج حسين
الشاكري في من
السيرة
الإمام علي ص 96-100
/ التستري
المرعشي في
شرح إحقاق
الحق ج 5 ص 47-49 / /
يونس رمضان في
بغية الطالب
في معرفة علي
بن أبي طالب ص
475-477 / ألاحمدي
الميانجي في
مواقف الشيعة
ج 1 ص 88-90 / الشيخ
عبد الله
الحسن في
المناظرات في
الإمامة ص 125-129 / نعمة
الله
الجزائري في
الأنوار
النعمانية ج 1
ص 25 / التبريزي
الأنصاري في اللمعة
البيضاء ص 218 -220 /
المجلسي في
بحار الأنوار
ج 46
ص 134-136 /
سعيد أبو
معاش في
ائمتنا عليهم
السلام عباد
الرحمن الجزء
: 1 صفحة : 285-288 / سعيد أبو
معاش في الاربعين
في حب امير
المؤمنين علي
بن ابي طالب عليه
السلام الجزء
: 1 صفحة : 40-43 / محمد
الحسّون في
اعلام النساء
المؤمنات
صفحة : 336-339 / الشيخ
جمال الدين
محمد الموصلي
في در بحر المناقب / مركز
المصطفى في
نماذج من
كرامات الأئمة
ومعجزاتهم ص 1892 / الشيخ
ذبيح الله
المحلاتيفي
رياحين
الشريعة ج 4 ص 144-147
فارسي / الشيخ
محمد تقي
التستري في
قاموس الرجال الجزء
: 12 صفحة : 227-229 / الروضة
في المعجزات
والفضائل ص 161-162)
________________________________________________________________
( 1 ) سورة طه ،
الاية 121 .
( 2 ) سورة
الانسان ،
الاية : 22 .
( 3 ) سورة
التحريم ،
الاية : 10 .
( 4 ) سورة
البقرة ،
الاية : 260 .
( 5 ) سورة القصص ،
الاية : 18 .
( 6 ) سورة البقرة
، الاية : 207 .
( 7 ) سورة ص ،
الاية : 26 .
( 8 ) سورة
الانبياء ،
الاية : 79
( 9 ) سورة ص ،
الاية : 35 .
( 10 ) سورة القصص ،
الاية : 83 .
( 11 ) سورة
المائدة ،
الاية : 116 -117.
قال
العاملي
النباطي
البياضي : وفي
خبر حرة بنت
حليمة مرضعة
النبي لما
أراد الحجاج
هلاكها
لتفضيلها
عليا على
الثلاثة: أنها
لما رأت شدة
غضبه قالت: إن
الله ورسوله
فضلاه عليهم
بل هو أفضل من
آدم ونوح
وداود وسليمان
وإبراهيم
وموسى وعيسى،
فاشتد غضبه
وطلب منها سبب
ذلك، فقالت:
(وعصى آدم ربه
فغوى)(1) وشكر
الله سعي علي
في (هل أتى)
وامرأة نوح
خائنة وزوجة
علي فاطمة
الطاهرة،
وإبراهيم قال: (ليطمئن
قلبي)(2) وعلي قال: (لو
كشف الغطاء ما
ازددت يقينا)،
موسى خرج
خائفا وعلي
ليلة المبيت
لم ير خائفا،
وداود حكم في
الغنم وكان
الصواب في حكم
سليمان كما
نطق به القرآن
وقال النبي:
أعلمكم علي
أقضاكم علي،
وسليمان طلب
ملكا لا ينبغي
لأحد من بعده،
وعلي يا دنيا
اعزبي عني لا
حاجة لي فيك
وقال الله
لعيسى: (أأنت
قلت للناس
اتخذوني وأمي
إلهين من دون
الله)(3) فاعتذر
بقوله: (إن
تعذبهم فإنهم
عبادك) وعلي لم
يعتذر بقتل
الخوارج
وغيرهم، فتخلى
غضبه وأمر لها
بألف دينار
وجعلها رسما
لها في كل سنة.
(زين
الدين أبي
محمد علي بن
يونس العاملي
النباطي
البياضي في
الصراط
المستقيم إلى
مستحقي التقديم
ج 1 ص 230)
____________
(1) طه: 121.
(2) البقرة:
260.
(3)
المائدة: 119.
قال
الرومي:
رأيتك
عند الله
أعظم زلفة |
من
الأنبياء
المصطفين
ذوي الرشد |
قال
العاملي
النباطي
البياضي :
وجدت هذا البيت
مفردا فأحببت
أن أنسج على
منواله،
وأقتدي به في
إفضاله
بمقاله، فقلت:
فآدم
لما أن عصى
زال فضله |
وفي
هل أتى شكر
الإمام على
الرفد |
وامرأتا
نوح ولوط
فخانتا |
ونور
الورى عن طهر
فاطمة يبدي |
وقد
سأل إبراهيم
إحياء ميت |
ليطمئن
منه القلب
بالواحد
الفرد |
ولو
كشف المستور
مولاي لم يزد |
يقينا
على ما كان في
سالف العهد |
وقد
خاف موسى حين
ولى مبادرا |
وبات
علي لم يخف
سطوة الضد |
ولم
يخف ما في حكم
داود سابقا |
وحكم
علي إذ تجل عن
الرد |
سليمان
جاء الذكر
فيه بقوله |
هب
الملك لا
تحبيه من أحد
بعدي |
ودنيا
أتت مولاي زي
بنية |
فقال
اعزبي عني
ولا تمكثي
عندي |
وقد
عاتب الرحمن
عيسى بقوله |
أأنت
أمرت الناس
أن يعبدوا
عبدي |
فأبدى
اعتذارا إن
تعذبهم على |
جرائمهم
أو تعف لا زلت
ذا مجد |
ومولاي
لم يبد
اعتذارا
بقتله البـ |
ـغاة
ولكن فاز
بالشكر
والحمد |
فقد
عرف التفضيل
حقا لطالب |
لحق
ولم يحتج إلى
متعب الكد |
فقد
ضل من قاس
العتيق
بحيدر |
ولا
ملحة فيه
لمنفعة تجدي |
(زين
الدين أبي
محمد علي بن
يونس العاملي
النباطي
البياضي في
الصراط
المستقيم إلى
مستحقي التقديم
ج 1 ص 230-231)
2. Sasa bin Suhan (ra)ın Haberi:
Sasaa Hz. Ali (a.s)a şöyle arz etti: Siz mi
üstünsünüz, Adem mi?
Hz. Ali (a.s): İnsan kendisini tarif ve tezkiye
etmesi çirkin bir şeydir; ama Allah: Rabbinin
nimetinden haber et (Duha 11. Ayet) buyurmasaydı cevap vermezdim.
Ben Ademden daha üstünüm. Çünkü, Adem (a.s) için buğday hariç, cennette
bütün rahmet, rahatlık ve nimetler hazırlanmıştı; O
nehy edilmesine rağmen o buğdaydan yiyerek cennet ve Hakk'ın
rahmetinin dışına çıktı. Ama Allah Teala beni, buğdayı
yemeden men etmemesine rağmen kendi istek ve irademle dünyayı önemli
bilmediğimden dolayı, buğdaydan yemedim
Sasaa: Siz mi daha faziletlisiniz, yoksa Nuh peygamber
mi?
Hz. Ali (a.s): Ben Nuh'tan daha faziletliyim. Çünkü Hz.
Nuh kendi kavmini Allaha davet ettiğinde onlar itaat etmediler; üstelik,
O Hazrete çok eziyet ve zulüm ettiler. Sonunda onların eziyetine
sabredemeyip onlara beddua edip şöyle dedi: Allah'ım, yer yüzünde
kafirlere bir diyar dahi bırakma (yani onların hepsini helak et.)(Nuh
26.Ayet) Ama ben habibim ona ve ailesine salat ve selam olsun Resulullah
(saa)tan sonra, bu ümmetin bana yaptıkları onca zulüm, eziyet
ve gösterdikleri inatlarına
karşı tahammül edip sabrettim
kesinlikle onların hakkında beddua etmedim."
(Nitekim meşhur
Şıkşıkıyye hutbesinde şöyle buyuruyor:
Gözümde diken ve boğazımda kemik olduğu
halde sabrettim
)
Sasaa: Siz mi daha üstünsünüz, yoksa İbrahim mi?
Hz. Ali (a.s): Ben İbrahimden daha üstünüm.
Çünkü İbrahim (as) Allah Tealaya;
Rabbim, ölüyü nasıl diriltirsin? diye sordu. Allah Teala;
İnanmıyor musun? diye buyurdu. İbrahim; Evet inanıyorum,
ama (onu görmekle) kalbimin mutmain olmasını istiyorum. (Bakara
260. Ayet) dedi. Ama demişim ve her zaman derim ki: Eğer hicaplar
kaldırılırsa zerre kadar yakinimde artış olmaz.
Sasaa: Siz mi daha üstünsünüz, yoksa Musa mı?
Hz. Ali (a.s): Ben Musadan daha faziletliyim. Çünkü
Allah Teâla, Hz. Musayı Firavunu davet etmek için Mısıra
gönderdiğinde Musa Rabbine şöyle dedi:
Rabbim, ben onlardan bir kişi öldürdüm, beni
öldüreceklerinden korkuyorum. (Kasas 33. Ayet)
Ama ben, habibim Resulullah (s.a.a) Allah tarafından
beni Tevbe süresini Mekke müşriklerinin ehline tebliğ etmek için
görevlendirdiğinde, ben onların erkeklerinin ve ayanlarının
çoğunu öldürdüğüm halde, onlardan asla korkmayıp yalnız
başıma hızlı bir şekilde gidip Tevbe süresinden yüksek
sesle onların duyacağı şekilde açıkladıktan sonra
geri döndüm.
Sasaa: Siz mi mi daha üstünsünüz, yoksa İsa
mı?
Hz. Ali (a.s): Ben İsadan daha üstünüm. Çünkü
İmranın kızı Meryem İsayı
doğuracağı sırada Beytül Mukaddesteydi. Sonra ona
şöyle bir nida geldi: Ey Meryem! Evden dışarı çık! Bu
ev ibadet evidir, doğum evi değildir.
(sancı
onu bir hurma dalına götürdü) (Meryem 23. Ayet)
Ama benim annem Esed kızı Fatımaya
viladet yaklaştığında
Mesdcid'ül- Harama gelip, Kabeye iltica ederek Rabbine doğumunun
kolaylaştırması için dua edip yalvarmıştı. Bunun
üzerine Beytül Haramın duvarı yarılıp: Ey Fatma, eve gir! Diye gaybi bir nida geldi.
Bunun üzerine Fatıma duvardan içeri girdi ve beni Allahın hareminde
ve evinde dünyaya getirdi. Bu fazilet benden önceki ve sonrakilerin hiçbirine
nasip olmamıştır.
Kaynaklar :
1.
Ahmet er-Rahmani el-Hemedâni
el-İmâm Ali S.370-371
2.
et-Tebrizi el-Ansari el-Lematül
Beyda Fi Şerh-i Hutbetüz Zehra S.220-221 H.1418 1. Bas. Kum Bas.
3.
Nimetullah el-Cezairi El-Envâr
en-Numaniyye C.1, S.27
4.
el-Hâc Hüseyn eş-Şâkiri
Min Siyret el-İmam Ali S.130-132 H.1420 1.Bas.
5.
Haşim Âli Katit Veminel
Havâr Ekteşeft el-Hakika S.111-113 H.1421 Dârül Muntazar Beyrut Bas.
6.
Seyyid Muhammed Kazım
el-Kazvîni el-İmam Ali Minel Mehd ilel Lehd S. 263-264
7.
Allamet'üş Şehid
es-Seyyid Hasan es-Seyyid Ali el-Kabaneci en-Necefi "Savt'ul İmam Ali
Fî Nehc'ül Belağa" C.2, S.200-201
8.
Said Ebu Meaş
"Eimmetünê Aleyhimüsselam İbâd'ür Rahmân" C.1, S.285-288
9.
İsa bin Hüseyin Ali Âl Kübba
"Ravdat'ül Muhibbîn Fî Ahvâli Emîrül Müminîn aleyhisselam" S.127-128
10.
Veliyyullah Bin Nimetullah
el-Hüseyni er-Radavi "Minhac'ül Hak vel-Yakîn Fî Tafdîli Emîr'ül Müminîn
Alâ Sâiri'l Enbiyâi vel-Mürselîn" S.48 El yazma
11.
Es-Seyyid Muhammed Musevi
eş-Şirazi Leyali
Peşaver S.511-513.
قال
صعصعة : أنت
أفضل أم موسى
؟ قال عليه
السلام : أنا
أفضل من موسى
، لإن الله
تعالى لما
أمره أن يذهب
إلى فرعون
ويبلغ رسالته
(قَالَ رَبِّ
إِنِّي
قَتَلْتُ
مِنْهُمْ نَفْسًا
فَأَخَافُ
أَن
يَقْتُلُونِ((القصص
الآية 33) ولكني
حين أمرني
حبيبي رسول
الله صلى الله
عليه وآله
بأمر الله عز
وجل حتى أبلغ
أهل مكة
المشركين
سورة براءة ،
وأنا قاتل
كثير من
رجالهم
وأعيانهم ! مع
ذلك أسرعت غير
مكترث ، وذهبت
وحدي بلا خوف
ولا وجل فوقفت
في جمعهم
رافعا صوتي ،
وتلوت الآيات
من سورة براءة
وهم يسمعون ! !
قال
صعصعة : أنت
أفضل أم عيسى
؟ قال عليه
السلام أنا
أفضل ، لأن
مريم بنت
عمران لما
أرادت أن تضع
عيسى كانت في
بيت المقدس ،
جاءها النداء
يا مريم أخرجي
من البيت ! ها
هنا محل عبادة
لا
محل
ولادة فخرجت
(فَأَجَاءهَا
الْمَخَاضُ
إِلَى جِذْعِ
النَّخْلَةِ)
(مريم الآية 23) ولكن
أمي فاطمة بنت
أسد لما قرب
مولدي جاءت إلى
بيت الله
الحرام والتجأت
إلى الكعبة ،
وسألت ربها أن
يسهل عليها
الولادة ،
فانشق لها
جدار البيت
الحرام وسمعت
النداء : يا
فاطمة ادخلي !
فدخلت ورد
الجدار على
حاله فولدتني
في حرم الله
وبيته. وليس
لأحد هذه
الفضيلة لا
قبلي ولا
بعدي.
(نعمة
الله
الجزائري في الأنوار
النعمانية ج 1 ص
27 / أحمد
الرحماني
الهمداني في
الإمام علي ص 370-371
/ التبريزي
الأنصاري في اللمعة
البيضاء
ص 220-221 / الحاج
حسين الشاكري
في من السيرة الإمام
علي ص 130-132 / هاشم
آل قطيط في
ومن الحوار اكتشفت
الحقيقة ص 111-113 / سعيد
أبو معاش في
ائمتنا عليهم
السلام عباد الرحمن
الجزء : 1
صفحة :
284-285 / عيسى بن
حسين علي آل
كبّة في روضه
المحبين في احوال
اميرالمومنين
عليه السلام ص
127-128 / العلامة
الشهید السید
حسن السید علي
القبانچی
النجفي في صوت
الإمام علي
عليه السلام
في نهج
البلاغة ج 2 ص 200-201
/ السيد محمد
كاظم القزويني
في الإمام علي
من المهد إلى
الحد ص 263-264 / ولي الله
بن نعمة الله
الحسيني
الرضوي في منهاج
الحق واليقين
في تفضيل أمير
المؤمنين (ع) على
سائر
الأنبياء
والمرسلين
المخطوط في
مكتبة
العلامة
اللاجوردي ص
٤٨ / السيّد
محمّد
الموسوي
الشيرازي في
ليالي بيشاور ص 511-513)